Hírek
CITROËN C3 WRC ELSŐ GYŐZELME
KRIS MEEKE ÉS PAUL NAGLE MEGSZEREZTÉK A CITROËN C3 WRC ELSŐ GYŐZELMÉT!
Kris Meeke et Paul Nagle a Mexikói Rali utolsó versenynapján is (szinte végig) szilárdan tartotta formáját és a kormányt. A Citroën Total Abu Dhabi WRT pilótái – egy néhány kanyarral a Power Stage célja előtt tett váratlan „kitérő” ellenére is – megszerezték a C3 WRC legelső győzelmét!
Mexikói Rali, Guanajuato (2017. március 7–12.) 4. nap
Az utolsó versenynap programjában már csak két gyorsasági szakasz szerepelt: a La Calera (32,96 km) és a derra-madero-i Power Stage (21,94 km).
Ahogy az autók elhagyták a szervizparkot, ismét eleredt az eső. A Citroën Total Abu Dhabi WRT klán tagjai eltérő döntésre jutottak abroncs-ügyben. Kris Meeke négy lágy Michelin LTX Force mellé két kemény gumit választott, Stéphane Lefebvre pedig hat lágy abronccsal indult útnak.
Az utolsó előtti felvonásban Kris Meeke ötödször autózott abszolút időt a hétvégén. Ezzel 6’’3 másodperccel növelte előnyét Sébastien Ogier előtt; Stéphane Lefebvre pedig szintén remekelt egy harmadik legjobb idővel.
Az egész csapat lélegzetvisszafojtva várta a TV-ben is élőben közvetített Power Stage szakaszt. És nem is csalódtak… A cél előtt alig néhány kanyarral azonban a brit versenyző Citroën C3 WRC-je egy hosszú jobbkanyarban lecsúszott a pályáról és… egyszer csak a nézők út mentén parkoló autói között találta magát!
Krisnek azonban sikerült megőriznie hidegvérét, visszatalálnia a pályára és – 13’’8 mp-et megőrizve előnyükből – célba érnie.
A hatalmas ijedség után az egész főhadiszállás hatalmas örömujjongásban tört ki, és hosszasan ünepelte a leóni szervizparkba visszatért győzteseket.
A Kris Meeke és Paul Nagle alkotta duó ezzel negyedik WRC-győzelmének örülhetett: korábban a 2015-ös Argentin, illetve a 2016-os Portugál és Finn Ralin diadalmaskodtak. A Citroën márka pedig immár 97. győzelmét ünnepelhette a rali-világbajnoki sorozatban.
Yves Matton, a Citroën Racing igazgatója
„Szinte hihetetlen, ami a Power Stage-en történt, pedig volt már ilyesmire példa korábban is. Hatalmas volt a zűrzavar, a fedélzeti kamerák szerint az autó jócskán elhagyta a pályát, a nyomkövető viszont azt mutatta, hogy továbbra is mozgásban van. Amikor aztán áthaladt a célvonalon, a hihetetlen izgalmak után örömujjongásban törtünk ki. Ezzel az első győzelemmel sikerült bebizonyítanunk, hogy a C3 WRC remek ’alapanyag’, és hogy a Citroën Racing kiváló munkát végzett a fejlesztés során. Mostantól kicsit nyugodtabban menetelhetünk előre.”
Kris Meeke
„Attól tartok, még jó párszor el kell majd mesélnem ezt a történetet… Bánom ezt a hibát, az autó a nagy kompressziót követően kisodródott, de végül szerencsénk volt. Megpróbáltam mielőbb visszatalálni a pályára, mert tudtam, hogy még nyerhetünk. De a lényeg, hogy ezzel az első győzelemmel megmutattuk, milyen potenciál rejlik a Citroën C3 WRC-ben. Nagyon büszke vagyok az egész csapatra ezért az eredményért.”
Stéphane Lefebvre
„Rengeteget tanultunk ebből a hétvégéből. A tizenegyedik helyről ma például sikerült úgy elkapnom a ritmust, mint az éllovasoknak. Gratulálok Krisnek, Paulnak és az egész csapatnak, ez a győzelem igazi nagy esemény a Citroën Racing életében.”
TABELLA
HIVATALOS VÉGEREDMÉNY
- Meeke / Nagle (Citroën C3 WRC) 3h22’04’’6
2. Ogier / Ingrassia (Ford Fiesta WRC) +13’’8
3. Neuville / Gilsoul (Hyundai i20 WRC) +59’’7
4. Tanak / Jarveoja (Ford Fiesta WRC) +2’18’’3
5. Paddon / Kennard (Hyundai i20 WRC) +3:32’’9
6. Latvala / Anttila (Toyota Yaris WRC) +4’40’’3
7. Hänninen / Lindstrom (Toyota Yaris WRC) +5’06’’2
8. Sordo / Marti (Hyundai i20 WRC) +5’22’’7
15. Lefebvre / Moreau (Citroën C3 WRC) +51’35’’9PILÓTÁK EGYÉNI PONTVERSENYE
1. Sébastien Ogier – 66 p
2. Jari-Matti Latvala – 58 p
3. Ott Tanak – 48 p
4. Dani Sordo – 30 p
5. Thierry Neuville – 28 p
6. KRIS MEEKE – 27 p
7. CRAIG BREEN – 20 p
8. Elfyn Evans – 20 p
9. Hayden Paddon – 17 p
10. STEPHANE LEFEBVRE – 10 p
11. Juho Hanninen – 9 p
12. Andreas Mikkelsen – 6 p
13. Jan Kopecky – 4 p
14. Pontus Tidemand – 3 p
15. Bryan Bouffier – 1 p
16. Teemu Suninen – 1 pKONSTRUKTŐRÖK PONTVERSENYE
1. M-Sport WRT – 103 p
2. Toyota Gazoo Racing WRT – 67 p
3. Hyundai Motorsport – 65 p
4. Citroën Total Abu Dhabi WRT – 55 p