Hírek
Felpörgött a Peugeot az idei Frankfurti IAA Szalonra
Miután a márka a legutóbbi genfi autószalonon bejelentette visszatérését az autóversenyzésbe, a PEUGEOT látványosan belehúzott az első félévben és a szokásosnál is pörgősebbnek mutatkozik Frankfurtban: 2015. június végéig 886.000 autót adtak el világszerte, ami 3,9 százalékos növekedést jelent, ezen belül különösen nagy arányban nőttek az eladások Európában (+6,7 %), Ázsiában (+9,6%), Afrikában és a Közel-Keleten (+10,9%), valamint Indiában és a csendes-óceáni térségben (+50,2%).
Az eladásokat a modellpaletta exkluzivitásának növelésével párhuzamosan sikerült növelni. A minden fronton intenzív támadásba lendülő PEUGEOT kínálatot az alábbiak teszik igazán vonzóvá:
- a rendkívül fiatal, átlagosan 2,6 éves termékpaletta;
- a 308, a márka bestsellerének világsikere : Franciaországban piacvezető, és már az európai C szegmensben is dobogós helyre került;
- a 2008 gyártása mostantól három kontinensen ; a « global car » Európában a második a B-SUV szegmensben;
- az új Euro 6 motorok, melyek közül 25 változat kategóriája legjobbja a CO2-kibocsátás tekintetében, valamint az EAT6 automatikus sebességváltók.
A PSA PEUGEOT CITROËN csoport célul tűzte ki, hogy 2020-ig az EU 28 tagállamában 95 grammra szorítja le autói kilométerenkénti átlagos CO2-kibocsátását. 2015 első öt hónapjában a PEUGEOT a gyártók közül a világon elsőként tudta 110 gramm alá csökkenteni a kibocsátást, modelljei átlagosan 106,9 grammos emissziójának köszönhetően, miközben a többi gyártó átlaga 121,4 g szén-dioxid km-ként. A 106,3 g/km átlagos CO2-kibocsátással a PEUGEOT átvette a vezetést a nagy márkák előtt a CAFE rangsorolásban. Ezt a nagyszerű eredményt a SUV/CUV eladások és a benzines modellek arányának növelése mellett sikerült elérni.
A PEUGEOT 2012 óta 12,6 százalékkal, ezen belül csak 2015 első felében 3 százalékkal csökkentette a CO2-kibocsátást. Elsősorban az új BlueHDi dízel és PureTech benzines motorcsaládok, valamint a szintén új hatfokozatú automatikus EAT6 sebességváltó játszanak szerepet abban, hogy egyre környezetkímélőbbek a márka modelljei.