Hírek

„Súlyos” győzelem a Citroën számára

A vészjóslóan gyülekező felhők ellenére végül száraz időben gurultak ki az autók a nyitófutamra.
A fordított rajtrácsos startnak köszönhetően Yvan Muller és José María López a 8., ill. 10. helyről kezdhette meg a versenyt.

A Citroën Total pilótái a főfutamra tartalékolván az erejüket igyekeztek kímélni a C-Elysée-ket, ezért a 8., ill. 11. helyre szorulva kimaradtak az első kör „pengeváltásaiból”. Az elzászi versenyzőt azonban az elkapkodott rajtért nem sokkal később boxutca-áthajtásra ítélték, így a büntetés lerovása után a mezőny végén volt kénytelen folytatni a versenyt.

CITROEN
Közben Tarquinit befogva José María López feljött a kilencedik helyre. Ezután Ekblom megpördülését és az azt követő zűrzavart kihasználva megelőzte Coronelt, majd Catsburgöt, így pár száz méteren belül újabb három helyet lépett előre, és immár a hatodik helyről ostromolhatta a mezőny elejét.
Az utolsó körökben az argentin versenyzőnek Hugo Valentét is sikerült beérnie, de koccanásveszély miatt végül nem kockáztatta meg az előzést. A Sébastien Loeb Racing pilótájaként versenyző Mehdi Bennani Citroën C-Elysée WTCC-jével remek futamot zárt, második helyezésével értékes pontokat szerzett a Citroënnek a konstruktőrök versenyében.

A hétvége főfutamára késődélután került sort. A gyári Citroën C-Elysée WTCC-k rajtja tökéletesre sikerült: José María López Yvan Mullerrel a nyakában rögtön az élre tört, majd igyekezett tovább növelni az előnyét.
Yvan viszont sehogysem boldogult Tiago Monteiróval. Hét körön keresztül becsületesen küzdött, de ellenfele végül leszorította a pályáról. Michelisz Norbert ezt sikeresen kihasználta, így a Citroën visszaszorult a negyedik helyre.
Az utolsó körökben Monteiro vészesen megközelítette José María Lópezt. Az utolsókat rúgó gumik ellenére (a 80 kg extra súly többek között ebben is éreztette a hatását) a kétszeres világbajnoknak sikerült kitartania a futam végéig, és ezzel 22. FIA WTCC-győzelmét aratta.
A világbajnoki összesítésben José María López szerezte meg a vezetést, mögötte négy ponttal lemaradva
Tiago Monteiro. A konstruktőrök versenyében a kedvezőtlen szabályok ellenére is jól szerepelt a Citroën, a
csapatot mindössze egy pont választja el az első helytől.
A világbajnokság következő megmérettetésére két hét múlva a Slovakia Ringen kerül sor (április 15–17.).

NYILATKOZATOK:
Yves Matton (a Citroën Racing igazgatója): „A világbajnok gyártót büntető új szabályozás ellenére
bebizonyítottuk, hogy továbbra is a Citroën C-Elysée WTCC a legjobb autó a mezőnyben. Nem tulajdonítok
különösebb jelentőséget a nyitófutamban elért eredménynek, mert mesterséges voltából adódóan messze
nem tükrözi a tényleges erőviszonyokat. Pechito Lopez főfutamban nyújtott teljesítménye viszont azt jelzi,
hogy nem hiába fáradozott a csapat a télen. Nagy elégedettséggel tölt el, hogy az egyéni versenyben a
világbajnoki tabella első helyén állunk, és egy kicsit jobb teljesítménnyel a konstruktőrök között is
vezethetnénk. Szlovákiában egy újabb nehéz hétvége vár ránk, de aztán végre az ellenfeleinkkel egyenlő
feltételekkel folytathatjuk a versenyzést.”
José María López (Citroën C-Elysée WTCC n°37): „A főfutam elején egy kicsit kockáztattam, de aztán
boldogan konstatáltam, hogy közvetlen Yvan előtt vezetek. A súlykülönbség a többi autóhoz képest tényleg
túl nagy volt, ezért tudta Tiago megelőzni Yvant és engem is kis híján befogni. Az utolsó körök kemények
voltak, a gumik teljesen elkoptak, és nem volt könnyű megőrizni a vezetést. Az utolsó előtti kanyart sikerült
gyorsan bevennem, ezzel egy kis lélegzethez jutottam, és már nem volt esély beérni. Megint csak le a
kalappal a Citroën előtt! Tudtuk, hogy nem lesz könnyű, de a világbajnoki lista éléről büszkén folytatjuk.”
Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC n° 68) : « Az ígéretes kvalifikáció ellenére a szezon most sem indult
túl jól a számomra. Az első futam elején elkövettem egy hibát és az ezért kiszabott büntetés teljesen jogos
volt. Elzártam magamtól a pontszerzés lehetőségét. A második futamon jól kezdtem, de nem tudtam
gyorsabb lenni a 80 kg-mal könnyebb Hondáknál. Tiago Montero autója egy bátor fékezést követően
hozzáért az enyémhez és két helyet veszítettem. Kár, hogy így alakult és sajnálom, hogy csak a negyedik
helyen tudtam végezni.»

EREDMÉNYEK
1.FUTAM
1. Rob Huff (Honda Civic WTCC)
2. Mehdi Bennani (Citroën C-Elysée WTCC)
3. Michelisz Norbert (Honda Civic WTCC)
4. Tiago Monteiro (Honda Civic WTCC)
5. Hugo Valente (Lada Vesta WTCC)
6. José María López (Citroën C-Elysée WTCC)
10. Grégoire Demoustier (Citroën C-Elysée WTCC)
11. Tom Chilton (Citroën C-Elysée WTCC)
13. Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC)
Legjobb idő : Rob Huff – 1’30’’455
2. FUTAM
1. José María López (Citroën C-Elysée WTCC)
2. Tiago Monteiro (Honda Civic WTCC)
3. Michelisz Norbert (Honda Civic WTCC)
4. Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC)
5. Nick Catsburg (Lada Vesta WTCC)
8. Mehdi Bennani (Citroën C-Elysée WTCC)
9. Tom Chilton (Citroën C-Elysée WTCC)
13. Grégoire Demoustier (Citroën C-Elysée WTCC)
EGYÉNI PONTVERSENY (PILÓTÁK)
1. José María López 38 pont
2. Tiago Monteiro 34 pont
3. Rob Huff 33 pont
4. Michelisz Norbert 30 pont
5. Mehdi Bennani 22 pont
7. Yvan Muller 15 pont
11. Tom Chilton 4 pont
12. Grégoire Demoustier 1 pont
KONSTRUKTŐRI TABELLA
1. Honda 84 pont
2. Citroën 83 pont
3. Lada 46 pont
4. Polestar 14 pont

Citroen