Hírek

Új Astra Sports Tourer: munkára és a családnak

  • Nagyobb férőhely, kisebb súly: okos könnyűszerkezetű konstrukció
  • Komfortos, praktikus, ügyes: új ülések, csomagtér-nyitás láblengetéssel
  • Atletikus, elegáns, mutatós: a jövő kombi-bestsellerének designja
  • Gyors, erős, hatékony: legújabb generációs dízel és benzines turbómotorok
  • Ultramodern, csatlakoztatható, biztonságos: Opel OnStar, új IntelliLink és IntelliLux LED®

Rüsselsheim/Porto. Két új modellel folytatja sikersorozatát az Opel a kompakt osztályban: az új generációs ötajtós Astra piaci bevezetése után néhány hónappal rajtvonalon áll a Sports Tourer is, hogy tavasszal megjelenhessen a kereskedésekben. Az Opel máris több mint százezer megrendelést kapott az ötajtósra és a Sports Tourerre. A kompakt kombik sorának legújabb tagja azt a hagyományt folytatja, amely az első Kadett A CarAvan 1963-as bemutatása óta folytonos sikert hozott az Opelnek. Az idáig eladott 24 millió Kadett és Astra közül 5.4 millió volt kombi. Az új Astra Sports Tourer az Opel kompakt kombijának tízedik nemzedéke. Ugyanolyan trendformáló megoldásokkal jött ki, mint ötajtós testvére. Az Astra Sports Tourer teljesen új, könnyű felépítése mintegy 190 kilogrammot takarít meg a kifutó modellhez képest. Mivel a legújabb generációs motorok hajtják, az Astra Sports Tourer húzósabb, elevenebb és élvezetesebben vezethető lett. Fogyasztása ugyanakkor lejjebb ment, ami fontos szempont a cégautót használóknak és a sokat autózóknak, akik praktikus és reprezentatív kombit keresnek.

 

Az ötajtóshoz hasonlóan az Astra Sports Tourer is kapható lesz az Opel OnStarral és az új IntelliLink infotainment rendszerekkel, ultramodern és átfogó csatlakoztatási lehetőségeket kínálva. Ugyanez áll a számos biztonsági- és asszisztenciarendszerre, és olyan felszerelésekre, amelyek eddig csak magasabb osztályokban voltak ismertek. Végül, de nem utolsó sorban elegáns, karcsú és atletikus formája miatt is megfordulnak az új Astra Sports Tourer után. Aerodinamikája és enteriőrje nagyszerűen demonstrálja, hogy mennyire intelligens a design és a helykihasználás. 0.272-es alaktényezőjével az Astra Sports Tourer ugyanolyan hatékony, mint az ötajtós változat. Ezenkívül az újonc pontosan akkora, mint a kifutó típus, ugyanakkor belül jóval tágasabb lett. Nőtt a hátsó utasok fej- és lábtere, illetve a poggyásztér is 80 literrel, elérve az összesen 1630 litert. Általában fokozódott az új Astra Sports Tourer komfortja. Mindezek jóvoltából az Astra Sports Tourer tökéletesen megfelel mindennapi használatra éppúgy, mint cégautónak vagy többcélú családi kocsinak.

“Új Astra Sports Tourerünk és új ötajtós Astránk egyazon érem két oldala. Mindkettő kvantumugrás az Opelnél és a kompakt osztályban. Ultramodern csatlakoztathatóság és fejlett design mellett a kombi még inkább a hatékonyságra összpontosít,” mondta az Opel Group elnök-vezérigazgatója Dr. Karl-Thomas Neumann. “A Sports Tourer a praktikum és a dinamika tökéletes kombinációja: tágasabb, könnyebb, olyan ügyes részletekkel, mint a láblengetésre automatikusan nyíló csomagtér-ajtó. Ilyen egy mai kombi!”

Hatékony helykihasználás: atletikus design, bőséges hellyel

Megkapó az új Astra Sports Tourer atletikus megjelenése. Akárcsak az ötajtós, ez is az Opel „szoborszerű szépség németes precizitással” designfilozófiáját emeli magasabb szintre: hatékony, könnyű és dinamikus. Hűtőmaszkjának újonnan tervezett dupla krómléce hordozza a villámemblémát, a fényszórók grafikus egységet képeznek a maszkkal. A Sports Tourer még jobban érvényre juttatja az ötajtós dinamikus vonalait. Enyhén ívelt, lejtős tetővonala nyúlánkká teszi – és e hatást tovább erősíti az osztott C-oszlop. A hátulnézet funkcionális, sportos, elegáns. Az Astra Sports Tourer stabil, robusztus és biztonságos jelenség, többek között az izmos hátsó kerékíveknek és az osztott hátsó lámpáknak köszönhetően.

A legújabb Sports Tourer mérete szinte azonos a kifutó típuséval: hossza 4702 milliméter, szélessége 1871 milliméter (behajtott külső tükrökkel) és a magassága 1510 milliméter – belül azonban sokkal több teret kínál az utasoknak és poggyászuknak. A vezető fejtere 26 milliméterrel nőtt, a hátsó lábtér 28-cal, így jobb a térérzet és a komfort. Ráadásul, a hatékony helykihasználás jóvoltából a csomagtér eléri az 1630 litert.

Ügyes és variálható: napról napra segítenek a raktér tökéletesítései

Az Opel egy hallatlanul praktikus, a mindennapi használatot megkönnyítő újdonságot kínál az új Astra Sports Tourerhez: most először nyílik a csomagtartó ajtaja úgy, hogy hozzá sem kell nyúlni, miként a távirányítóhoz sem. Kombinációban a kulcsnélküli nyitással elegendő egy kis láblengető mozdulat a hátsó lökhárító alatt, hogy felnyíljon a fedél, illetve még egy ugyanilyenre lecsukódjon. Az okos rendszer felismeri az akadályokat, és szükség esetén leállítja a mechanizmus mozgását. A poggyásztartó ajtaja azért továbbra is engedelmeskedik egy kapcsolónak a vezetőhelyen, a csomagtartóban található gomboknak és a távirányítónak.

Az új Astra Sports Tourer csomagterét opcióként teszi célszerűbbé a 40/20/40 lehajtható hátsó ülés, amely több variációs lehetőséget kínál. Kaphatók továbbá az autóhoz a FlexOrganizer termékcsalád oldalsínjei, elválasztó hálói és rögzítő eszközei, hogy biztonságosan és rendezetten lehessen szállítani mindent.

Könnyű konstrukció + új generációs motorok = gazdaságos örömautózás

A Sports Tourer valamennyi szerkezeti elemét a praktikum és a hatékonyság észben tartásával tervezték. Ez nemcsak a térkihasználáson látható, hanem még inkább a súlyon. A kompakt design és a könnyű nyers karosszéria 190 kilogrammot elérően fogyasztotta le a kombit. Nagy és ultra-nagy szilárdságú acélok, módosított futóművek és új gyártástechnológia játszott szerepet ebben az impozáns eredményben. A belépőszintű Astra Sports Tourer mindössze 1188 kilogrammot nyom (vezető nélkül), ami nyilvánvalóan pozitív hatást gyakorol az autó élénkségére, komfortjára, fogyasztására és költségére.

A teljesítményskála 70 kW/95 LE és 147 kW/200 LE között húzódik (kombinált fogyasztás és CO2 emisszió: 6.2-3.4 l/100 km; 142-89 g/km) – ez is hozzájárul az említett erényekhez. A Sports Tourert kizárólag a legújabb generációs motorok hajtják, az 1.0 – 1.6 literes dízelek és benzinesek nagyon hatékonyak és kiválóan reagálnak.

Újdonság a kétfokozatú turbófeltöltésű, közös nyomócsöves 1.6 literes csúcs-dízel. A különlegesen kompakt 1.6 BiTurbo CDTI teljesítménye 118 kW/160 LE, nyomatéka 350 Nm, már 1500/perctől. Turbólyuk nélküli extrém reakcióképessége a változó geometriájú turbónak köszönhető. Az Astra Sports Tourer, az 1.6 literes BiTurbóval a géptető alatt, mindössze 8.1 másodperc alatt gyorsul 80-ról 120 km/órára. Ám nemcsak erős, hanem takarékos is, a Start/Stoppal, a hatfokozatú sebességváltóval és a kis gördülési ellenállású gumiabroncsokkal, hiszen csak 4.1 liter gázolajat fogyaszt 100 kilométeren (109 g/km CO2). Ezzel a vadonatúj erőforrással négyre nőtt az Astra család dízelkínálatában a teljesítménylépcsők száma: 70 kW/95 LE, 81 kW/110 LE, 100 kW/136 LE és 118 kW/160 LE áll rendelkezésre.

Öt különböző benzinmotor kapható az Astra Sports Tourerhez, köztük a teljesen alumínium 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo és az 1.4 literes, négyhengeres turbó. Az új, közvetlen befecskendezésű 1.6 ECOTEC Direct Injection Turbo megkoronázza az Astra Sports Tourer motorválasztékát – teljesítménye 147 kW/200 LE, lenyűgöző nyomatéka túltöltéssel 300 Nm, kombinált fogyasztása és CO2 emissziója 6.0 l/100 km és 139 g/km (kis gördülési ellenállású gumiabroncsokkal).

Takarékpersely: prémium-minőség, csekély üzemköltséggel

Az új Astra kimagasló hatékonysága nemcsak az innovatív hajtóműveknek köszönhető. Az ultramodern gyártási módszerek és a minőségi anyagok jóvoltából magas a minőségi színvonal – ami persze kihat az üzemköltségre.

Innovatív technika: új szinten a komfort és a csatlakoztathatóság

Új standardot állít fel az új Astra Sports biztonsága, infotainmentje és komfortja is. Az intelligens IntelliLux LED® mátrixvilágítás abszolút újdonság a kompakt szegmensben. Városon kívül állandóan távfénnyel lehet autózni vele, mert automatikusan kikapcsol egyes LED-modulokat, ha szembe jövő vagy előttünk haladó járművet detektál. A másik járművet egyszerűen „körülárnyékolja”, míg az út többi részét fényesen megvilágítja. Ez az úttörő megoldás valamennyi közlekedő biztonságát fokozza, ugyanakkor komfortosabbá teszi az Astra Sports Tourer éjszakai vezetését. További segítség az Opel Eye frontkamerát kihasználó innovatív asszisztenciarendszerek sora – a kibővített funkciókörű és precízebb jelzőtábla-asszisztenstől a kormányzást szükség esetén aktívan korrigáló sávtartón át az ütközésmegelőző fékezéssel kiegészített frontális ütközési figyelmeztetésig.

További unikum a kompakt szegmensben az Opel OnStar személyes csatlakozási és szolgáltatási asszisztens, a sofőr és az utasok őrangyala. Ráadásul bevezettek két új IntelliLink rendszert is. A legfrissebb generációs infotainment berendezés Apple CarPlay- és Android Auto-kompatibilis. Hosszú távokat autózók értékelni fogják az új AGR-minősítésű, ergonomikus prémiumülés extra komfortját, hiszen a szegélypárna állítható, és van masszázs-, memória- és szellőző funkció is. A hátul utazók a két szélső ülés fűtésének örvendhetnek.

Az európai Astra-értékesítés nagyjából harminc százalékát hagyományosan az Astra Sports Tourer adja. Fő vevői cégek és olyan családok, akik nagy raktérrel kombinálnák a komfortot. Az ősz óta megrendelhető, sokoldalú kombi fő piacai Németország, az Egyesült Királyság és Olaszország.

Opel