Peugeot-iOn

Peugeot iOn

Öröm ránézni a Peugeot e-autójára, a 100%-ban elektromos hajtású és rendkívül energiatakarékos Peugeot iOn modellre.
A gépjármű nem bocsát ki károsanyagot, sem CO2-t, tehát nem szennyezi a környezetet. Emellett kitűnő alaptulajdonságokkal rendelkezik. Olyanokkal, amiknek köszönhetően a városi vezetés csúcskategóriáját tapasztalhatja meg az, aki helyet foglal ebben az autóban, beindítja a motort és elkezd menni vele.

Ár: 9 020 000 Ft-tól

A modell elérhető az alábbi telephelyeken

Székesfehérvár

Cím: 8000 Székesfehérvár, Budai út 175
Telefon: +36 22 303 406
Fax: +36 22 303 306
Nyitva tartás, elérhetőségek, részletek

KÜLSŐ DESIGN

 

DESIGN

A lekerekített formák, a nagy, döntött szélvédőben folytatódó kicsi, ívelt motorháztető és a hatalmas üvegfelületek barátságos külsőt kölcsönöznek az iOnnak. Eredeti, dinamikus megjelenése és korszerű technológiája pozitív képet fest vezetőjéről: a modern városi ember képét, akinek fontos a környezet védelme. Minden modell rendelkezik alumínium keréktárcsákkal, ködfényszórókkal és automatikusan felkapcsolódó világítással.

 

KEZELHETŐSÉG

Rendkívüli kompaktságának (3,38 m hosszú és 1,47 m széles), elektromos szervokormányának és a kicsi fordulókörnek köszönhetően az iOn könnyen tartja a városi közlekedés ritmusát. Egyedisége és elevensége erős jelenlétet és elismerést élvez a közlekedésben.

 

BELSŐ DESIGN

 

VEZETŐHELY

A vezetőhelyet az elektromos hajtáshoz kapcsolódó új jellemzők különböztetik meg a hagyományos járművekétől: a központi műszeregységben kaptak helyet az akkumulátor töltöttségét és az energiafogyasztás- és visszanyerés pillanatnyi szintjét jelző mutatók. A két visszajelző fokozatosan figyelmeztet a töltés szükségességére: piktogram figyelmezteti a vezetőt, ha kétegységnyire csökken az akkumulátor töltöttsége, azaz már csak körülbelül 15% a töltöttségi szint. A szokásos információkon kívül a fedélzeti számítógép kijelzi az utolsó kilométerek vezetésmódja alapján becsült hatótávot is.

 

TÁGAS UTASTÉR

A kívülről rendkívül kompaktnak tűnő Peugeot iON belül meglepően tágas utastérrel rendelkezik. A magas építésnek és a 2,55 m-es tengelytávnak köszönhetően tágas az utastér, négy felnőtt kényelmesen utazhat benne. A vezető ülésének magassága állítható, a két különálló ülésből álló hátsó üléspad támlája pedig külön-külön ledönthető.

 

KÉNYELEM

A modern és praktikus városi kisautó fogalmához hűen az iOn gazdag alapfelszereltséget kínál valamennyi változatban: fedélzeti komputer, távvezérlős központi zár, elektromos első és hátsó ablakemelő, automatikus fényszórókapcsoló, két behúzható pohártartó, 12 V-os csatlakozó.

 

CSOMAGTARTÓ

A hátsó ülések külön-külön lehajthatóak, így a csomagtartó mérete tovább növelhető. Az iON akár kis furgonná is alakítható: az üléspad és a biztonsági övek kiemelésével sík rakodófelületet nyerhetünk. A szőnyeggel borított csomagtérpadlóhoz csomagtér elválasztó is tartozik. Az autó ezáltal 1 m3-es rakodótérrel bővül, mely 330 kg súly szállítására alkalmas (nettó súly 308 kg). Poggyászfedő opcióban rendelhető.

 

AKUSZTIKAI KÉNYELEM

Az iON vezetése újszerű, megnyugtató élményt jelent: a csend és a rázkódás nélküli suhanás érzése tölti el az embert. Kívülről csak a forgalom és a menetszél halk zaja szűrődik be az utastérbe – így az iON ideális eszköz a városi közlekedésben.

 

“TÉLI CSOMAG”

Az iON szériában tartalmazza a fűthető visszapillantó tükröket és vezető ülést.

 

AUTOMATA KLÍMA

Az Ion-t elektronikus klímaberendezéssel szerelték fel, mely automata funkcióval is rendelkezik.

MÉRETEK

 

TELJESÍTMÉNY

130km/h maximális sebességével és kitűnő gyorsulásával (3,5 másodperc alatt gyorsul 30 km/h-ról 60 km/h-ra), az iON bármilyen típusú úton otthon érzi magát. A Peugeot villanyautó maximális teljesítménye 49 kW (66 LE), maximális nyomatéka 196 Nm (folyamatosan rendelkezésre álló nyomaték 65 Nm).

 

ZÉRÓ CO2-KIBOCSÁTÁS

A Peugeot iON környezetvédelmi hatékonysága példátlan: zéró károsanyag-kibocsátás és zéró CO2-emisszió. Ennek elismeréseképpen az autó megkapta a Környezetbarát Autó Nagydíj 2010 (Grand Prix Auto Environnement 2010) címet. A MAAF Assurences által szervezett versenyen a környezetvédelmi szempontból kiemelkedő autók és műszaki megoldások kapnak jutalmat.

 

ÜZEMKÖLTSÉG

Az iOn energiaszámlája verhetetlen, függetlenül attól, hogy melyik töltési módot veszik igénybe. Ha kihasználják az olcsó éjszakai áramot, tovább csökken a költség, és kedvezőbbé válik az áramszolgáltatók leterhelése is.

 

AKKUMULÁTOR

Az iOn magas építésének köszönhetően a teljes akkumulátortelepet a padló alatt, a kerekek között helyezhették el, melynek köszönhetően a jármű kiváló dinamikai stabilitással rendelkezik.

 

MAXIMÁLIS TÁVOLSÁG

Az iON akkumulátorának kapacitását a valós használi igényekkel és közlekedési viszonyokkal összhangban tervezték meg. A lítium-ion akkumulátornak és a fékezési energia visszanyerésének köszönhetően a maximálisan megtehető táv 150 km, ami tökéletesen megfelel a városban közlekedő autósok szükségleteinek, hiszen napi utazásaik 90 százalékában nem tesznek meg többet 60 kilométernél. (Forrás: Franciaország, BIPE.)

 

FELTÖLTÉS

Az iON lítiumion akkumulátorának energiatárolási kapacitása jóval felülmúlja az 1990-es években használatos hagyományos akkumulátorokét. Ennek az akkumulátornak úgymond nincs memóriája, azaz feltölthető akár részlegesen is és nem szükséges rendszeresen teljesen lemeríteni.
Az iOn rendkívül egyszerűen, 6 óra alatt újra lehet tölteni közönséges 220 voltos konnektorról. Gyorsfeltöltésre is lehetőség van, mégpedig nagyfeszültségű töltőkészülékről, mely által 15 perc alatt 50 százalékos, fél óra alatt pedig 80 százalékos feltöltöttséget lehet elérni.

 

MULTIMÉDIA

Az iOnban alapfelszerelés az MP3-lejátszóval kompatibilis CD-rádió és az USB-csatlakozó. A Bluetooth® funkciónak köszönhetően a vezető teljes biztonságban telefonálhat és hallgathatja a telefonjára feltöltött zenéket. Az egyenletes, jó hangzásról a műszerfalon található két magassugárzó és az első ajtókba épített két hangszóró gondoskodik (a vezetőnek továbbra is ügyelnie kell a külső környezetre).

VÉDELEM

Ütközés esetén az iON 6 légzsákkal védi utasait: 2 első légzsák, 2 oldallégzsák, 2 függyönylégzsák.

 

BIZTONSÁGI ÖVEK

Valamennyi üléshelyhez kapcsolódik az öv be nem csatolására figyelmeztetés: az első üléseknék a be nem kapcsolásra, hátul a kikapcsolásra figyelmeztet a jelzés.

 

GYERMEKEK VÉDELME

Hátul az Isofix rögzítéseknek köszönhetően egy vagy két gyermekülés helyezhető el teljes biztonságban. Az első utasoldali légzsák kikapcsolható, így a gyerekülés ott is elhelyezhető a menetiránnyal háttal.

 

FÉKRENDSZER

Az utasok maximális védelme érdekében az iOn valamennyi változatában alapfelszerelés az ESP rendszer, amely magába foglalja a blokkolásgátlót (ABS), az elektronikus fékerőelosztót (REF) és a vészfékasszisztenst (AFU). A blokkolásgátló (ABS) kiküszöböli a kerekek teljes blokkolását hirtelen fékezéskor. Ehhez a funkcióhoz társul a vészfékrásegítés (AFU), amely erős fékezéskor további rásegítéssel növeli a féknyomást, csökkentve ezáltal a fékutat. Az elektromos fékerőelosztás (REF) kerekenként szabályozza a fékerőt, így nagyobb és pontosabb fékhatást biztosít különösen kanyarban. Ami az elektromos szervokormányt illeti: amilyen precíz országúton, olyan kellemes a városi manőverezés során. A fékezésről a jelentős energia-visszanyerést biztosító elektromos motorfék és a hagyományos hidraulikus fék kombinációja gondoskodik. A kettő együtt a hagyományos autókéhoz fogható lassulást eredményez.

 

  


Ajánlatot kérek