Hírek

86. Genfi Nemzetközi Autószalon – Peugeot

A PEUGEOT három világpremierrel készül 86. Genfi Nemzetközi Autószalonra

A PEUGEOT megújult formában vág neki az idei évnek, aminek a lendületét a márka 2015-ben elért 4,6 százalékos eladás-növekedése és a versenysportba való látványos visszatérése adja. Tavaly 1.710.000 PEUGEOT gépjárművet értékesítettek világszerte, Európában erőteljesen, 9,7 százalékkal, Kínában 5,6 százalékkal, az Afrika és Közel-Kelet régióban 2,3 százalékkal, míg a csendes-óceáni térségben 9,1 százalékkal nőttek a márka eladásai. Az értékesítést a PEUGEOT termékcsalád 8-as sorozata húzta felfelé :
– Továbbra is töretlenül népszerű a PEUGEOT 308, a márka legkeresettebb modellje, amely dobogós hellyel büszkélkedhet az európai C szegmensben, és a PEUGEOT márka feljebb pozicionálási törekvésének motorja: 23 százalékot meghaladó modellmix a GT Line, a GT és a GTi by PEUGEOT Sport felszereltségi szintekkel,
– Szintén népszerű az egy évvel ezelőtt Genfben bemutatott új PEUGEOT 208, amelyből 10 százalékkal több talált gazdára Európában,
– Az új PEUGEOT Partner, a márka legnagyobb példányszámban értékesített kishaszonjárművének sikere,
– Sikerek a motortechnika és a környezet megóvása terén: 25 PEUGEOT személyautó vívta ki a szegmensében a best-in-class címet, az európai viszonylatban alacsony CO2-kibocsátásának köszönhetően (közülük 8 PureTech motorral, 4 THP erőforrással, további 13 pedig BlueHDi motorral készült).

 

Három PEUGEOT világpremier és az év első szabadidő-autójának bemutatása a genfi autószalonon: az Oroszlán 2016-ban rendületlenül halad tovább a megkezdett úton.

Új PEUGEOT 2008: a márka kompakt szabadidő-autójának világpremierje

7815-116433

 

Januárban a PEUGEOT 2008 DKR fantasztikus győzelmet aratott a Dakaron[1]. A 13 szakaszból kilencet a márka pilótái nyertek meg, két hármas- és 5 kettős győzelem született, így végül a PEUGEOT csapata állhatott fel a dobogó legfelső fokára a dél-amerikai verseny végén, amelyen mindössze második alkalommal indult a márka. Az embert és gépet egyaránt próbára tevő körülmények között megtett 9500 km versenytávval a PEUGEOT SPORT tovább gyarapította trófeái számát, melyben olyan értékes győzelmek szerepelnek, mint az afrikai Dakaron begyűjtött négy győzelem 1987 és 1990 között, valamint a Le Mans-i 24 órás versenyen, a WRC bajnokságban, a WRX-ben és a Pikes Peak-on aratott sikerek.

Hat héttel azután, hogy a Peterhansel/Cottret páros megnyerte a Dakart a PEUGEOT 2008 DKR versenygéppel, a PEUGEOT a világon először Genfben mutatja be az új PEUGEOT 2008-at, a márka kompakt szabadidő-autóját.

A PEUGEOT 2008 modellcsalád 2013-ban lépett a piacra. A vásárlók egyöntetű tetszéssel fogadták elegáns külsejét és dinamikusságát. Az eladási darabszám rendületlenül növekedett, összesen 515.000 példány[2] készült belőle világszerte. Nemcsak Európában, hanem Brazíliában és Kínában is gyártják, ezzel a 2008 a világon a legnagyobb számban gyártott PEUGEOT modell. Európában a modell a bevezetése óta szilárdan őrzi dobogós helyét a szegmensében.

A modell vonzerejét még jobban fokozza a PEUGEOT 2008 erőt sugárzó szabadidő-autós formaterve. A kiszélesített sárvédők, a függőleges hűtőrács és a védőelemek a mindennapi használatra készült, robusztus autó benyomását keltik. A piros Ultimate árnyalat még tovább fokozza ezt a hatást.

Az Access, Active és Allure felszereltségi szinteket a GT Line koronázza meg. Az új kiadás, amely az egész PEUGEOT kínálaton átívelő ajánlatként jelenik meg, a vörös-fekete színösszetételnek köszönhetően sportos és elegáns hangulatot képvisel.

A PEUGEOT 2008 a vezetés páratlan, rabul ejtő élményét ígéri. A PEUGEOT i-Cockpit® megtestesíti mindazokat a tulajdonságokat, amelyek a PEUGEOT 2008 vezetését jellemzik: ösztönösség, fürgeség, biztonság.

A speciális kipörgésgátló, a Grip Control minden körülmények között a terepviszonyoktól függően szabályozza az első kerekek hajtását, ami a 2008 sokoldalúságát, felhasználáságát fokozza. A Grip Controlhoz Mud & Snow típusú gumiabroncsok járnak.

A PEUGEOT 2008 felszerelései sorába tartozik a MirrorLinkTM és Apple Carplay® kommunikációs protokollal kompatibilis Mirror Screen, valamint a szegmensben különösen ritka tolatókamera, Active City Brake és parkolássegítő rendszer.

Az összes változatra jellemző a modell etalonként számon tartott dinamikus viselkedése. Az Euro6 motorok magas szintű vezetési komfortot biztosítanak, ugyanakkor takarékosak. Négy változat a Kategória legjobbja (Best in Class) címmel büszkélkedhet a szegmensében, köztük a hatfokozatú, manuális váltóval felszerelt 1.2 l PureTech 130 S&S.

PEUGEOT Traveller: utazás felsőkategóriás kényelemben

7805-700e1f

A PEUGEOT Traveller a 2016-os genfi autószalonon mutatkozik be a világon először és vonul be az egyterűek és a VIP kisbuszok világába.
A PEUGEOT Traveller a márka limuzinjainak és szabadidő-autóinak új arculati elemeit vezeti be a szegmensbe, formaterve erőt és eleganciát sugároz.
A PEUGEOT számos egyéb előnnyel ruházza fel a Travellert, amely mércét kíván teremteni a kategóriában. A jármű új alapját a moduláris EMP2 platformból adaptálták, ami kimagasló minőséget, hatékonyságot és rekord alacsony fogyasztást garantál a szegmensen belül.
A járművet a piac leghatékonyabb károsanyag-kibocsátás szabályozási rendszerével, a részecskeszűrő előtt elhelyezett SCR rendszerrel ellátott BlueHDi Euro6 motorokkal szerelik fel. A 2013 vége óta alkalmazott és hatékonyságukért elismert motorok a vezetési komfortot akár 180 lóerős, illetve 400 Nm-es teljesítménnyel ötvözik, fogyasztásuk és CO2-kibocsátásuk tekintetében pedig kategóriájuk legjobbjai. A választékban megtalálható motorok átlagos fogyasztása 5,4 liter 100 km-ként, 140 gramm/km emisszió mellett.
A PEUGEOT Traveller utastere nyugodt utazást ígér a márka szaktudására épülő úttartás, a csúcskategóriás belső kialakítás és komfortszint jóvoltából. A nagyfokú alakíthatóság, köztük a kilencüléses beltér és a – szegmensben olykor egyedülálló – felszerelések gazdag tárháza megkönnyíti és élménnyé teszi az autózást a mindennapokban.
A PEUGEOT Traveller kifogástalan biztonságát bizonyítja, hogy 2015. decemberben ötcsillagos minősítést nyert az Euro NCAP töréstesztjein.

PEUGEOT Traveller i-Lab , a VIP 3.0 kisbusz

7838-139e47

Az új PEUGEOT Traveller egyterűvel a márka megerősíti megújulásra törekvését valamennyi szegmensben. Peugeot Traveller i-Lab tanulmányautóval képzeli el a márka a jövő VIP kisbuszát, az üzleti ügyfelek exkluzív mobilitását. A környezettel való folyamatos kapcsolattartás forradalmasítja az autóba épített funkciókat, így mostantól tapintható élménnyé és az üzletemberek zökkenőmentes napirendjének értékes, aktív részévé válik.
Ebben a szegmensben a PEUGEOT a márka limuzinjaiból és szabadidő-autóiból kölcsönzi az új karakterjegyeket.
Az EMP2 padlólemezre épített VIP 3.0 kisbusz ideális egyensúlyt teremt a külső méretek és a tágas belső tér között.
Az autóban ülők számára az utazás egyszerre jelent inspirációs forrást és a munkavégzéshez ideális környezetet. Az egymással szembe fordított négy ülés egy hatalmas, 32 colos, érintőképernyős táblagép körül helyezkedik el, amely egy elegáns konzolon nyugszik. A beépített informatikai eszközök tárháza igen gazdag, a WiFi hotspottól a Bluetooth®-on át a vezeték nélküli mobiltöltő dokkolóig és a virtuális valóságot megjelenítő headsetig.

A vezető biztos lehet afelől, hogy az ügyfelek maximálisan elégedettek lesznek a PEUGEOT Traveller i-Lab technikai megoldásaival. A biztonságos utazást garantálja a panelekbe épített közlekedésilámpa-leolvasó berendezés és a veszélyre figyelmeztető rendszer.
Az újgenerációs 3D PEUGEOT navigáció valós időben és az aktuális körülmények figyelembevételével tájékoztatja a vezetőt, aki mindenkor a forgalomnak és az utas napirendjének megfelelően választja ki az útvonalat.

PEUGEOT 2008 DKR: Genfben mutatkozik be a 2016-os DAKAR-győztes fenevad[1]
Íme itt van, most látható először nyilvánosan, amióta visszatért Dél-Amerikából. A 302-es rajtszámot viselő PEUGEOT 2008 DKR, Stéphane Peterhansel és Jean-Paul Cottret, a 2016-os DAKAR győztes párosának versenygépe. Genfben csodálhatják meg a látogatók « Dakar úr » szépséges fenevadját, amelyet a második győzelem óta most még nagyobb legenda övez. Az elődjénél alacsonyabb, szélesebb versenyautó lenyűgözően atletikus karosszériájával kelt feltűnést. Átkelés homokdűnén, köves úton, gázlón – minden csapdával megbirkózik, amelyet a világ egyik legizgalmasabb kalandja, a Dakar tartogat a résztvevők számára.
A PEUGEOT 2008 DKR szénszálas karosszériája kettős háromszög lengőkar felfüggesztéseket és 460 mm-es rugóuttal rendelkező spirálrugókat rejt. Az egy darabból készült magnéziumötvözet felnikre robusztus, a korábbinál könnyebb és hatékonyabb, 37 colos Michelin abroncsokat tettek, amire nagy szükség is volt a rendkívül változatos, egyenetlen terepen. A motorházfedél alatt dobog a fenevad szíve: a háromlieteres V6-os turbódízel teljesítményét tovább növelték, 350 lóerőt, illetve 600 Nm nyomatékot ad le. Szélesebb tartományban rendelkezésre álló nyomatékának különösen a kanyargós gyorsasági szakaszokon vették jó hasznát.
És itt lesznek a DAKAR hősei is! A PEUGEOT rajongók Stéphane Peterhansellel március 5-én, Sébastien Loebbel pedig március 11-én találkozhatnak a PEUGEOT standon.
A PEUGEOT 2008 DKR mellett a PEUGEOT SPORT a következő sportos modelleket állítja ki:

– 308 GTi by PEUGEOT Sport, a márka legnépszerűbb modelljének radikálisan sportos változata, 270 lóerős 1.6 THP motorral.
– 308 R HYbrid, a szuperautók teljesítményeivel felruházott kompakt limuzin, 500 lóerős hibrid hajtáslánccal!

PEUGEOT FRACTAL tanulmány: a jövő PEUGEOT i-Cockpit® vezetőhelye
A márka legújabb modelljeinek különlegessége, a PEUGEOT i-Cockpit® 2012 és a 208 bevezetése óta több mint 2,2 millió ügyfelet hódított meg. 2015-ben a PEUGEOT egy új jövőkoncepciót mutatott be a PEUGEOT FRACTAL elnevezésű innovatív tanulmányban. A városi elektromos kupé futurisztikus vonalai mögött új köntösben jelenik meg a PEUGEOT i-Cockpit®, ahol a hangzás kitüntetett szerepe még ösztönösebbé teszi a vezetést.
A látás és a hallás után az autó belső tere a vezető és az utasok újabb érzékét, a 9.1.2 hangzórendszernek köszönhetően a hallást kívánja bevonni az egyedülálló élményvilágba. A kimagasló hangminőséget garantáló 9.1 rendszer az egyes ülések támlájába épített extra mélysugárzókkal társul, melyeket a FOCAL fejlesztett ki a kitűnő térhangzás és hangdinamika elérése érdekében.
A PEUGEOT FRACTAL utasterének minden részletét az innovatív megoldások uralják. A head-up display holografikus kijelzéssel ellátott digitális csempét kapott, a kicsi kormánykerékbe érintőpadokat és egy kettős érintőlemezt (platina) építettek, ahonnan a funkciók és az akusztikai környezet kezelhető. Az utastér felületének egyes darabjai 80 százalékban 3D nyomtatással készültek, akárcsak a visszhangzásmentes felületek, amelyek úgy terelik a hangot, mint egy előadóteremben.
A teljesen elektromos hajtáslánccal készült városi kupé maximális teljesítménye 204 LE, hatótávja pedig 450 km a töretlen vonalaknak, a mértéktartó, 1000 kg-os önsúlynak, valamint a keskeny futófelületű Tall & Narrow abroncsoknak köszönhetően. Igen fürge, 6,8 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, az 1000 m-t pedig 28,8 mp alatt teszi meg álló rajtból indulva. Kompakt méreteiből (mindössze 3,81 m), valamint 7 és 11 cm között változó hasmagasságából adódóan kifejezetten otthonosan mozog városban.

A PEUGEOT stand Genfben: formatervezett, hívogató kiállítótér a három világpremiernek
2650 négyzetméternyi tömény élmény és érzelem a Palexpo 6-os csarnokában – ez várja a nagyközönséget, amely itt láthatja a világon először az új PEUGEOT 2008-at, a PEUGEOT Travellert és a PEUGEOT Traveller i-Labot, illetve a PEUGEOT Fractal tanulmányt, a PEUGEOT 308 R Hybrid kísérleti járművet, a PEUGEOT 2008 DKR-t, a 2016-os Dakar győztes versenygépét és a PEUGEOT teljes 8-as sorozatát.
A PEUGEOT három tematikus ponton mutatja be a sporttal és a műszaki megoldásokkal kapcsolatos fejlesztéseit. A GTi by PEUGEOT SPORT ponton látható a 308 GTi by PEUGEOT SPORT és a 208 GTi by PEUGEOT SPORT, a PEUGEOT 308 R HYbrid és az idei Dakaron győzelmet aratott PEUGEOT 2008 DKR. A 308 GTi by PEUGEOT SPORT szimulátor segítségével átélhetik a látogatók, hogy milyen vezetési élményt nyújt a PEUGEOT SPORT legújabb üdvöskéje. A Technológia ponton láthatók a különösen hatásos PureTech és BlueHDi motorok, az EAT6 sebességváltó és a PEUGEOT 308 R Hybrid hajtáslánc. Külön területen kapott helyet a márka Roland Garros kínálata – melyet a PEUGEOT 108 Roland Garros és a PEUGEOT 208 Roland Garros modellek alkotnak.
A PEUGEOT az egyetlen járműgyártó a világon, amelynek modelljei napjaink összes mobilitási igényét kielégítik. Erről tanúskodnak a PEUGEOT CYCLES új elektromos rásegítésű kerékpárjai, a HYbrid-Bikes PEUGEOT AE21 és a eC01.100, amelyet az új, 400 Wh (opcióként 500 Wh) Bosch Active Line rendszerrel, az ahhoz kapcsolódó, NuVinci Harmony Optimized H!Sync folyamatosan változó automatikus erőátvitellel szerelnek fel, amely optimalizálja és egyszerűbbé teszi a teljesítmény kezelését.

[1] Nem hivatalos erdemény
[2] 2015. december végén

[1] Nem hivatalos eredmény

Peugeot