Hírek

Bemutatkozik az új Peugeot 3008 SUV

Új_Peugeot_3008

PEUGEOT 3008 SUV piacvezető a kompakt SUV-k szegmensében: 2016-os bemutatkozása óta több mint 800.000 példány készült belőle. Európában és a kontinensen kívül is kereskedelmi sikertörténetnek számít, amit 2017-ben Az Év Autója kitüntető cím koronázott meg. A PEUGEOT most büszkén mutatja be az új PEUGEOT 3008 SUV-t. A modell új dizájnja az eddigieknél is modernebb, elegánsabb korszakot jelez: megújult orr-rész, új, LED-es hátsó fényszórók, új karosszériaszínek és a vadonatúj „Black Pack” csomag.

Az új PEUGEOT 3008 SUV tökéletesen megtestesíti a „power of choice”, azaz a választás szabadságának eszméjét: két- és négykerék-meghajtású plug-in hibrid változatban, valamint benzines és dízelmotorokkal egyaránt elérhető, így ötvözi a hatékonyságot a vezetés örömével. Az új PEUGEOT 3008 SUV nem adja alább az intelligens technológiai megoldások terén sem: a legújabb generációt képviselő vezetést segítő rendszerek mellett új PEUGEOT i-Cockpit® teljesít benne szolgálatot, új, még tökéletesebb megjelenésű műszerfallal és szintén új, 10 collos HD érintőképernyővel. Az élményt fokozandó, ebben a modellben is bemutatkozik a márka új felszereltségi szint struktúrája, amelyet a PEUGEOT 308-ban ismerhettünk meg. A három kiviteli szint között egy-egy jellegzetes „csomaggal” tehetünk még finomabb, egyedi különbséget. 

Inspiráló dizájn
Az új PEUGEOT 3008 SUV orr-része továbbra is úttörő formatervezési megoldás, tökéletesen egyedi és inspiráló. A kifinomult, dinamikus vonalvezetés a modernitás új szakaszát jelenti. A keret nélküli hűtőrács tekintélyt parancsoló, ugyanakkor finom vonalú, a fényszórók alatt kis szárnyakban végződik, így formai egységbe vonja az orr-rész minden egyes alkotórészét. A motorháztető alsó vonalának közepét a modell neve díszíti büszkén – ez a megoldás a PEUGEOT teljes kínálatára kiterjed majd.

Az új lökhárítóba épített, ragyogó fekete légterelők és a fényezett védőszegély a modell sportos jellegét emelik ki, már az első felszereltségi szinten is. A GT és a GT Pack változatokon egyedi hűtőrács jelenik meg, amely tovább erősíti a prémium jelleget. Újratervezték az első fényszórókat is: az agresszívabb tekintet szakít az eddig megszokott stílussal. Már a belépő szinten LED-es technológia működik, a fényszórótestek vonalai pedig igen élesen, összetartó nappali fényekben végződnek. Ez a sajátságos világítás tökéletesen illeszkedik a PEUGEOT jelenlegi stílusához, első pillantásra felismerhetővé teszi a modellt. A GT csomag már Full LED fényszórókat kínál, amelyek még dobnak egyet a különleges, high-tech megjelenésen. Ebben a változatban továbbfejlesztett nappali fény és kanyarfényszóró is található, utóbbi akár 90 km/h sebességnél is segíti a biztonságos kanyarodást. Fontos újdonság, hogy a hagyományos ködfényszórók helyett a modellben az úgynevezett „Foggy Mode” funkció kapott helyet. A Full LED fényszórókba integrált megoldás csökkentett fényerővel aktiválja az országúti világítást akkor, amikor bekapcsoljuk a hátsó ködlámpákat.

A hátsó fényszórók – köztük a tolatólámpa – is megkapták a Full LED technológiát, a márkára jellemző oroszlánkarmok pedig 3D-ben jelennek meg, így téve egyedivé a modell hátsó részét. Az irányjelzők futófényesek.
A hátsó fényszórókat átlátszó, füstszínű bura védi, amely meghosszabbítja a csomagtér mentén húzódó fekete díszsávot, optikailag szélesítve az autót. A GT változatban lesz elérhető az új, 19 collos gyémántfényű „San Francisco” könnyűfém keréktárcsa –
ez is a verzió exkluzív mivoltát erősíti. Maga a GT logó is megújult, az első sárvédőkön és a csomagtérajtón egyaránt.

Az új PEUGEOT 3008 SUV az alábbi karosszériaszínekben lesz kapható:
 Célèbes kék (új)
 Vertigo kék (új)
 Gyöngyházfehér
 Artense szürke
 Platinaszürke
 Perla Nera fekete
 Ultimate vörös

 

A stílus iránt fokozottan fogékony ügyfelek számára készült az új „Black Pack” csomag, amely a legfelső – GT és GT Pack – felszereltségi szinteken lesz elérhető.

A csomagba az alábbi „sötét” stíluselemek kerültek:
 „Dark chrome” hűtőrács és márkaembléma,
 Szaténfényű 3008/ GT / Peugeot logó,
 Ragyogó fekete védősáv az első lökhárító alján,
 Ragyogó fekete kerékjárati ívek az első sárvédőkön,
 Szaténfényű fekete tetősínek,
 Ragyogó fekete díszcsík a hátsó légterelőn,
 Ragyogó fekete kerékközép,
 Ragyogó fekete hátsó lökhárítószegély,
 Fekete gumiszegélyek,
 Fekete küszöbvédők,
 19 collos, onixfekete ‘Washington’ Black Pack keréktárcsák „Black mist” lakkozással.

 

uj_Peugeot_3008Az új i-Cockpit® új élménye

A PEUGEOT 3008 sikerében mindig nagy szerepe volt a látványos utastérnek. Az új PEUGEOT 3008 SUV-ba továbbfejlesztett PEUGEOT i-Cockpit® került, amely még modernebb, még inkább prémium minőségű.

 A 12,3 hüvelykes digitális műszeregység teljes egészében személyre szabható, egyedileg beállítható. A „Normally Black” elnevezésű technológia jegyében készült digitális kijelző az éles kontrasztoknak köszönhetően minden eddiginél könnyebben olvasható.

Az új, 10 hüvelykes központi HD érintőképernyő hét, zongorabillentyű szerűen elhelyezett gomb – az úgynevezett „toggles switches” – segítségével is vezérelhető. Az elegáns megjelenésű képernyőn bármikor közvetlenül elérhetjük a legfontosabb kényelmi szolgáltatásokat: az audió rendszert, a légkondicionálót, a hangvezérléssel működő 3D navigációs rendszert, az autó beállításait, a telefont, a mobilalkalmazásokat és a vészvillogót. A plug-in hibrid változatokban külön gombbal érhetjük el az elektromos üzemmódhoz szükséges funkciókat.

A belső égésű motorokkal szerelt, automata váltós változatokon a középkonzolon találjuk a vezetési mód kiválasztására szolgáló gombot, mellyel a Normal, a Sport és az Eco mód között választhatunk. A plug-in hibrid változatokban a hasonló gombbal az – induláskor alapbeállításként működésbe lépő – Electric, a Hybrid, a Sport és – a HYBRID4 300 változaton – a 4WD vezetési mód között válthatunk.

 

Az i-Cockpit megújult, modernebb jellegének hangsúlyozására új beltéri csomagok is készültek, amelyek tovább javítják az utastér minőségét, növelik vonzerejét:
 Új vörös nappa bőr kárpit a GT / GT Pack változatokban,
 Új bőr-Alcantara® Noir Mistral fekete kárpit a GT / GT Pack változatokban, valamint Gris Greval szürke kárpit a GT / GT Pack Hybrid változatokban,
 Új Mistral nappa bőr kárpit Tramontane díszvarrással minden felszereltségi szinten,
 Új bőr-szövet kárpit az ALLURE / ALLURE Pack változatokban.

A fentieket az alábbi kiegészítőkkel kísérhetjük:
 Új Tilleul (hársfa) sötét fabetét és krómozott ablakemelők a GT / GT Pack változatokban,
 Új, keret nélküli belső visszapillantó tükör a GT / GT Pack változatokban.

 

Intelligens technológiák
Az új PEUGEOT 3008 SUV-ban a legújabb generációt képviselő vezetést segítő rendszerek teszik teljessé a technológiai kínálatot:
 Éjjellátó rendszer (Night Vision), amely egyedülálló a kompakt SUV-k szegmensében: éjszaka és korlátozott látási viszonyok mellett segíti az autó elé kerülő élőlények (gyalogosok, állatok) felismerését. A rendszer 200-250 méteres távolságban (azaz a fényszórók hatótávján túl is) érzékel, az infravörös kamera képe pedig a digitális műszeregységen, a vezető látóterében jelenik meg.
 Adaptív tempomat Stop and Go funkcióval (az EAT8 automata váltós modelleken): újraindítja az autót, ha az 3 másodpercnél rövidebb időre állt le. A rendszer a gázpedál vagy a kormány mögötti gomb megnyomásával aktiválható újra, és 0 km/h sebességtől kezdve mindig elérhető. A funkció a Drive Assist Plus csomag részeként lesz kapható.
 Sávtartó automatika (az adaptív tempomathoz kapcsolódva): a rendszer használata során az autó sávban elfoglalt helyét (pl. középen vagy valamelyik szélhez közelebb) a vezető határozza meg, melyet az autó automatikusan megtart.
 Legújabb generációs vészfékező rendszer (változattól függően 5 és 140 km/h sebesség között éjjel-nappal felismeri a gyalogosokat és a kerékpárosokat) ütközésre történő figyelmeztető jelzéssel,
 Kibővített táblafelismerő rendszer (a STOP, az egyirányú utca és az előzési tilalom jelzőtábláit is felismeri).

 

Az új PEUGEOT 3008 SUV természetesen mindig a kényelmi és a vezetést segítő berendezések teljes kínálatát nyújtja:
 Adaptív tempomat 30 km/h funkcióval a manuális váltós változatokban, állítható követési távolsággal,
 Visiopark 1 180°-os hátsó kamerával,
 Visiopark 2 360°-os első és hátsó kamerával,
 Park Assist, aktív parkolássegítő rendszer járdával párhuzamos és arra merőleges parkolóhelyekhez,
 Aktív sávelhagyásra figyelmeztető jelzés iránykorrigálással,
 Éberségfigyelő, amely 65 km/h sebesség felett, hosszú utakon, a kormány apró mozdulatainak elemzésével figyeli a vezető éberségét.
 Adaptív fényszóró,
 Sebességkorlátozó táblákat felismerő rendszer sebességajánlással,
 Aktív holttérfigyelő (iránykorrigálással) 12km/h sebesség felett,
 Advanced Grip Control, optimalizált kipörgésgátló 4 úttípusra (normál, hó, sár, homok), speciális gumiabroncsokkal,
 Hill Assist Descent Control (HADC), amely meredek lejtőkön segít biztonságosan irányban tartani az autót.
 Kéz nélkül nyitható csomagtér,
 Nyitható panorámatető,
 Több pontos masszázsülés,
 Elektromos kézifék.
Az okostelefon mindennapjaink szerves része, így az új PEUGEOT 3008 SUV-ból sem hiányozhat. A MirrorScreen funkció, valamint az Apple CarPlay™ és az Android Auto™ alkalmazások segítségével a telefon adatait a központi kijelzőn is megjeleníthetjük. A telefon töltéséhez a vezeték nélküli töltőn kívül az első üléssorban egy, a hátsó üléssorban pedig újdonságként két USB-csatlakozó áll rendelkezésre. Az új PEUGEOT 3008 SUV-ban akár 515 wattos FOCAL® hifi berendezéssel is garantálhatjuk a
hamisítatlan francia hangzást. Látványos újításként a központi és a két magas hangsugárzó bronzos árnyalatú rácsozást kapott.

uj_Peugeot_3008

 

Motorválaszték
A márka számára fontos a választás szabadsága, ezért az új PEUGEOT 3008 SUV kétféle plug-in hibrid motorral is elérhető:
 HYBRID4 300 e-EAT8 / négykerék-meghajtással / 29 g/km C02-kibocsátástól, akár 59 km elektromos hatótávval (WLTP ciklus szerint),
 HYBRID 225 e-EAT8 / kétkerék-meghajtással / 30 g/km C02-kibocsátástól, akár 56 km elektromos hatótávval (WLTP ciklus szerint),

A figyelemreméltóan hatékony és erős HYBRID 4 300 e-EAT8 motor a 200 lóerős (147 kW) PureTech benzinmotor és két elektromos motor kombinációja. Az egyik (110 lóerős, azaz 81 kW-os) villanymotor elöl, az e-EAT8 váltóhoz kötve teljesít szolgálatot, a másik (112 lóerős, azaz 83 kW-os) pedig a hátsó tengelyt hajtja. Az elektromos módban is elérhető 4WD üzemmód rossz utakon, nehéz terepen biztosít stabil meghajtást. Nedves, sáros, havas, csúszós úton is kifogástalan tapadást garantál, mivel a teljesítményt elektronikus vezérléssel, homogén módon osztja el a négy kerék között. A 225 lóerős (165 kW-os) kétkerék-meghajtású HYBRID változatban egy 180 lóerős (132 kW-os) PureTech benzinmotor és az e-EAT8 váltóhoz kapcsolt 110 lóerős (80 kW-os) elektromos motor működik együtt. Az EMP2 (Efficient Modular Platform) padlólemezre épített modell mindkét meghajtású változata több lengőkaros hátsó futóművet kapott, amely remek egyensúlyt teremt a vezetés élvezete és az utazás komfortja között. Ráadásul úgy, hogy ezt sem az utastér kényelme, sem a csomagtér mérete nem sínyli meg.
Az elektromos motor lítiumion akkumulátorának kapacitása 13,2 kWh. Kétféle töltőkábel kapható az autóhoz, amelyekkel minden használati módot és töltési megoldást le lehet fedni: egy egyfázisú, 3,7 kWos, valamint egy szintén egyfázisú, 7,4 kW-os kábel.

A teljes feltöltés időtartama hozzávetőlegesen így alakul:
 7,4 kW-os Wall Boxról: a 7,4 kW-os egyfázisú kábellel kb. 1 óra 45 perc,
 megerősített (16A) csatlakozóról: a 3,7 kW-os egyfázisú kábellel kb. 4 óra,
 szabványos (8A) csatlakozóról: a 3,7 kW-os egyfázisú kábellel kb. 7 óra.

A teljes birtoklási költség (TCO = Total Cost of Ownership) a hivatásos felhasználók számára régóta ismert és alkalmazott fogalom, de természetesen a magánszemélyek számára is fontos adat. A plug-in hibrid autók vételára ugyanis magasabb, mint a belsőégésű változatoké, de az üzemeltetés során más tényezőket is figyelembe kell venni:
 a vásárláshoz igénybe vehető támogatások (környezetvédelmi és egyéb bónuszok, céges vásárlások támogatása stb.),
 karbantartási költség,
 alacsony üzemanyagköltség.
A cél az, hogy az elektromos és hibrid autóknál várható TCO azonos legyen a belsőégésű változatéval. Az új PEUGEOT 3008 SUV az alábbi belsőégésű motorokkal lesz kapható (alacsonyan tartott, 129 g/km-től induló CO2-kibocsátással, a legújabb EURO6 normák szerinti kialakítással és az új WLTP ciklus szerint tesztelve)

Benzinmotorok:
 3 hengeres, 1,2 literes:
 PureTech 130 Stop&Start BVM6 (6 fokozatú manuális váltóval),
 PureTech 130 Stop&Start EAT8 (8 fokozatú automata váltóval).
 4 hengeres, 1,6 literes:
 PureTech 180 EAT8 (8 fokozatú automata váltóval).

Dízel motorok:
 4 hengeres, 1,5 literes:
 BlueHDi 130 Stop&Start BVM6 (6 fokozatú manuális váltóval),
 BlueHDi 130 Stop&Start EAT8 (8 fokozatú automata váltóval).

 

A PEUGEOT ökoszisztéma
A PEUGEOT három szolgáltatáscsomaggal segíti azokat az ügyfeleket, akik az „energetikai váltásra” szavazva plug-in hibrid meghajtású új PEUGEOT 3008 SUV mellett döntenek:

Easy-Charge, avagy hogyan könnyítsük meg ügyfeleinknek a különböző töltési megoldások közötti tájékozódást:
 töltési megoldások otthonra vagy az irodába, széles kínálattal (megerősített csatlakozó, Wall box, Smart Wall box stb.), az elektromos hálózat helyszíni felmérésétől a megfelelő berendezésre tett javaslaton át a berendezés teljeskörű felszereléséig,
 nyilvános töltőpontok a Free2Move Services segítségével: virtuális töltőkártya révén használhatunk kb. 195 ezer töltőpontot Európa-szerte, a töltők között pedig a távolság, a töltés sebessége és ára szerint is kereshetünk és választhatunk. A kiválasztott töltőponthoz az autó navigációs rendszere irányít el. (A szolgáltatás csak bizonyos piacokon elérhető.)

Easy-Move, avagy hogyan garantáljuk ügyfeleink szabad mozgását minden körülmények között:

 Trip planner: a Free2Move Services mobilalkalmazásban, a hátralévő hatótáv és az útvonalon elérhető töltőállomások figyelembe vételével megtervezhetjük akár hosszabb utazásainkat is. Az így megtervezett útvonalat átküldhetjük az autó navigációs rendszerébe.
 Mobility Pass: az autó törlesztőrészletébe belekalkulált díj fejében bármikor igényelhetünk csereautót, így élvezve a teljes és garantált szabad mozgást. (A szolgáltatás csak bizonyos piacokon elérhető.)

Easy-care, avagy hogyan segítsük ügyfeleinket az elektromos autózás adta lehetőségek felfedezésében és azok nyugodt, biztonságos kihasználásában:
 szimulátorok és digitális segédeszközök segítik az elektromos meghajtás felfedezését és megismerését a PEUGEOT különböző online felületein,
 a finanszírozási szerződésbe is beépíthető szolgáltatási szerződések és assistance szolgáltatás biztosítja a teljesen nyugodt utazást,
 átvizsgáláskor igazolás készül az akkumulátor aktuális kapacitásáról, ami megkönnyíti az autó későbbi eladását azzal, hogy hivatalosan igazolja az akkumulátor állapotát.
 az akkumulátorra 8 év vagy 160 ezer km garancia vonatkozik, 70%-os kapacitásig.

A MyPeugeot® mobilalkalmazáson keresztül vagy az autó érintőképernyőjén
 előre beprogramozhatjuk az utastér hőmérsékletének automatikus beállítását, amely akkor zajlik, amikor az autót töltjük. Ez nem csupán kényelmes, de praktikus funkció is: növeli a hatótávot azzal, hogy az utazás elején az autó, illetve az akkumulátor hamarabb eléri a működéséhez optimális üzemi hőmérsékletet.
 beprogramozhatjuk, elindíthatjuk, későbbre halaszthatjuk, illetve figyelemmel kísérhetjük az akkumulátor töltését.

 

Kreatív és minőségi kínálat
Az új PEUGEOT 3008 SUV dizájn és felszereltség tekintetében is új rendszert teremt, amely egyszerre egyszerűsíti a különböző felszereltségi szintek közötti eligazodást, valamint árnyaltabbá, gazdagabbá teszi az egyes szinteket.
Az új verzió struktúra három felszereltségi szintre épül. Minden egyes szinthez elérhető egy kiegészítő, köztes szint: ezek a megfelelő nevű „csomagban” olyan elemeket kínálnak, amelyek révén az erre nyitott ügyfelek új kényelmi, esztétikai vagy praktikus funkciókkal gazdagíthatják autójukat. A teljes kínálat a következőképpen alakul (zárójelben néhány jellemző felszereltség, a példa kedvéért):

 ACTIVE  17 collos alufelnik / Kilátás csomag / kulcs nélküli indítás / kétzónás klíma / tolatóradar / numerikus rádió (DAB),
 ACTIVE PACK  ACTIVE + Mirror screen / elektromosan behajtható külső tükrök / első parkolóradar + VisioPark 1,
 ALLURE  18 collos alufelnik / sötétített üvegezés / Safety Plus csomag / navigáció 10 hüvelykes HD kijelzővel / TEP-Tissu szövetkárpit,
 ALLURE PACK  ALLURE + / kulcs nélküli nyitás és indítás + tetősínek + asztallá lehajtható utasülés + hangulatvilágítás és dekorkárpitok,
 GT  speciális 18 collos alufelnik / Black Diamond tető / Drive Assist Plus csomag / Full LED fényszórók / TEP-Alcantara® bőrkárpit,
 GT Pack  GT + 19 collos alufelnik / kéz nélkül nyitható csomagtérajtó / City 2 csomag / FOCAL® hifirendszer / elektromos masszázsülések.

Az új PEUGEOT 3008 SUV-nak a vérében van az élvezetes vezetés: úttartása példás, komfortja prémium színvonalú, kiemelkedően kellemesen vezethető, 10,7 méteres fordulókörének köszönhetően pedig városban is tökéletesen manőverezhető.

Peugeot