Hírek
PEUGEOT 308 Racing Cup : versenyzésre született
Egyetlen pillantás elég ahhoz, hogy lássuk a PEUGEOT SPORT mérnökeinek ambícióit.
A 308 GTi by PEUGEOT SPORT-ból kifejlesztett fenevad, amely megörökölte elődje 1,6 literes turbómotorját, az országút bitumenjét a versenypálya aszfaltjával cseréli fel. A neve pedig ? PEUGEOT 308 Racing Cup.
A szériaváltozattal ellentétben, amelyben az 1.6 l THP turbómotor 270 lóerőt ad le, a sportkivitel teljesítménye minimum 308 lóerő, azaz 38 lóerővel több, mint az utcai változaté! A legújabb PEUGEOT SPORT felirattal ellátott versenygép 14 százalékkal nagyobb teljesítményre képes, ráadásul 100-150 kilogrammal könnyebb, mint a sorozatgyártású változata. A 308 Racing Cup változtatás nélkül átveszi a PEUGEOT 308 GTi by PEUGEOT SPORT futóművének elemeit, ugyanakkor versenyfékeket és hatdugattyús féknyergeket, valamint a kormányról is vezérelhető hatfokozatú szekvenciális váltót kapott.
A stílus tekintetében a 308 Racing Cup elsősorban a WTCC előírásaival összhangban kifejlesztett látványos hátsó légterelővel és a kiszélesített kerékjárati ívekkel nyűgöz le, amelyek 106 mm-rel kiszélesítik a karosszériát a PEUGEOT 308 GTi by PEUGEOT SPORT változathoz képest. Széles, 18 colos felniken terpeszt, ugrásra készen ahhoz, hogy a kiszélesített légterelőt és két méretes légbeömlőt is magába foglaló lökhárítóval száguldani kezdjen az aszfalton. Az ügyfelek világszerte 2016 végétől vehetik át a megrendelt modelleket.
A 308 Racing Cup 2016 végén váltja fel az RCZ-t a PEUGEOT SPORT márkaversenyein és az olyan túraautó 6 bajnokságokban, mint a németországi VLN, a spanyolországi CER, az olaszországi CITE, a belga BCDG, vagy a « 24 órás » tartóssági versenyek. A modellről a frankfurti autószalonon rántják le a leplet, a bemutató videó pedig már látható a Youtube-on: peugeotsportofficial