CITROËN ADVANCED COMFORT® AKTÍV FUTÓMŰ
A C5 X benzinmotoros változatán szériafelszerelés a csak a Citroën kínálatában megtalálható Citroën Advanced Comfort® felfüggesztés, mely a márka legendás modelljeire jellemző csendes és dinamikus suhanást, az ún. „repülő szőnyeg” effektust hozza vissza.
A C5 X plug-in hibrid változatában még ennél is nagyobb kényelmet kínál a világpremiernek számító Citroën Advanced Comfort® aktív felfüggesztés. Ez a rendszer a progresszív hidraulikus ütközőelemeket aktív csillapításszabályozással kombinálja. A rendszer a helyzettől függően kerekenként keményebb vagy puhább felfüggesztést állít be. Az útegyenetlenségeket figyelő különböző érzékelők egy vezérlőegységnek továbbítják az információkat, amely az utasok maximális kényelme érdekében folyamatosan változtat a beállításokon.
Az ESP-jeladókon felül a vezérelt felfüggesztési rendszer a karosszériamozgások és a vezetési ritmus elemzéséhez függőlegeshelyzet- és keréksebesség-érzékelőkkel is rendelkezik.
Az elektronikus vezérlés az egyenes útszakaszokon maximálisan kényelmes felfüggesztést, kanyarban pedig kiváló úttartást biztosít.
TOVÁBBFEJLESZTETT HEAD UP DISPLAY
A továbbfejlesztett head-up display* minden fontos információt – színesben és nagy méretben – a vezető közvetlen látóterében, a szélvédőre vetítve jelenít meg.
A kormánynál elhelyezett vezérlőkkel konfigurálható és módosítható funkció biztonságosabb és nyugodtabb vezetést tesz lehetővé, mivel a vezetőnek nem kell többé levennie az útról a szemét, ha a sebességgel, a vezetéssegítő eszközök működésével, a célravezetéssel vagy a médiaforrások és a telefon kezelésével kapcsolatos információra van szüksége.
*Változattól függően.
HIGHWAY DRIVER ASSIST*
A különösen gyorsfogalmi utakon és autópályákon hasznos rendszer jóvoltából a vezető részlegesen átadhatja a vezetés feladatát az autónak.
Csak be kell állítani egy 30 km/h fölötti utazósebességet, és a rendszer megjegyzi a gépkocsi sávon belüli helyzetét: a sebességet és a menetpályát innentől az autó felügyeli, így azokkal a vezetőnek nem kell foglalkoznia.
A rendszer csak akkor marad aktív, ha a vezető a kormányon tartja a kezét. Természetesen a vezető bármikor visszaveheti az irányítást a gépjármű fölött.
* Változattól függően
FIGYELMEZTETÉS KERESZTIRÁNYÚ FORGALOMRA*
A funkció a tolatási manőverek során figyelmeztet a közelgő akadályokra (gyalogos, motorbicikli, kerékpáros, gépjármű).
* Változattól függően.
NAGY HATÓTÁVÚ HOLTTÉRFIGYELŐ RENDSZER*
A különösen gyorsfogalmi utakon és autópályákon hasznos rendszer a külső visszapillantó tükrök sarkában kigyulladó narancsárga fénnyel jelzi a vezetőnek, ha a gépkocsi holtterében (a gépkocsi mögött akár 70 méterrel) másik jármű tartózkodik.
* Változattól függően.
KULCS NÉLKÜLI NYITÁS-ZÁRÁS-INDÍTÁS
A kulcs nélküli nyitás-zárás-indítás funkció automatikusan nyitja, illetve zárja az ajtókat, amikor a vezető a gépjárműhöz közelít vagy távolodik tőle. Ehhez elég, ha magánál tartja a kulcsot.
KIBŐVÍTETT TÁBLAFELISMERŐ ÉS SEBESSÉGHATÁR-AJÁNLÓ RENDSZER
A rendszer folyamatosan tájékoztatja a vezetőt a megengedett sebességről. Amikor a kamera sebességkorlátozásos táblát érzékel, a vezető elfogadhatja a sebességajánlást, és egy gombnyomással felülírhatja vele a sebességtartó, ill. -határoló automatika eredetileg beprogramozott sebességértékét. A rendszer a stoptáblákat, a „behajtani tilos” és az „előzni tilos” táblákat is érzékeli.
360°-OS KAMERARENDSZER*
A rendszer hátramenetbe kapcsolva automatikusan működésbe lép, de manuálisan is bekapcsolható. Az alacsony sebességgel végzett manővereket segíti azáltal, hogy 4 HD kamera segítségével 360°-os felülnézeti képen jeleníti meg a gépjárművet és közvetlen környezetét.
AKTÍV SÁVTARTÓ ASSZISZTENS
A rendszer egy kamera segítségével felismeri a folytonos, illetve szaggatott útburkolati jeleket. Ha a gépjármű indexelés nélkül elhagyni készül a sávját, fokozatosan elfordítja a kormányt, hogy az autó az eredeti sávban maradjon. A technológia a figyelem lankadásának ellensúlyozására szolgál.
INTELLIGENS TÁVOLSÁGI FÉNYSZÓRÓVEZÉRLÉS*
Ha a rendszer szemből vagy hátulról másik járművet érzékel, a forgalom függvényében automatikusan átvált országúti fényről tompított fényszóróra és fordítva. Ezzel éjszakai vezetés esetén optimális fényviszonyokat biztosít.